Kamis, 26 November 2015

Mengejutkan - Ini Herba Bukankah Asli

Mengejutkan - Ini Herba Bukankah Asli

Adalah sukar untuk membayangkan hidup tanpa dandelions dan pisang, tetapi sebelum peneroka Eropah pertama tiba, Amerika Utara telah tiada. The Pilgrims dan peneroka lain yang dijumpai beberapa herba di rumah sebenar begitu penting, mereka membawa mereka bersama-sama dengan tumbuhan di dalam tanah yang subur di Dunia Baru. Berikut adalah satu contoh apa yang mereka bawa dan mengapa ia dibawa.

Basil: Selain daripada menambah perisa kepada makanan, selasih boleh digunakan untuk sakit perut dan membantu penghadaman. Periuk kilang itu akan ditetapkan dalam Sills tingkap dan pintu untuk menjaga serangga keluar. Ia dianggap sangat baik di menangkis lalat.

Burnet: Juga dipanggil salad Burnet. Tidak ramai yang tahu apa herba ini lagi, dan maklumat saintifik yang sangat sedikit boleh didapati. Peneroka membawanya kerana mereka percaya ia akan menjadi berguna untuk "masalah perempuan" tempoh terutama yang tidak teratur dan gejala menopaus. Ia juga digunakan sebagai pembalut yang.

Chamomile: Nilai tumbuhan ini juga dikenali hari ini kerana ia adalah pada tahun 1600-an. Chamomile adalah selamat cukup untuk diberikan kepada anak-anak, cukup kuat untuk berehat dewasa. Epal berbau hampir tdk bunga yang masih digunakan bagi maksud itu hari ini.

Komprei: orang Eropah mengetahui sifat-sifat penyembuhan tumbuhan ini dan dihargai dengan sewajarnya. Ia telah digunakan pada lebam, terseliuh dan rehat. Secara dalaman, ia telah digunakan untuk sakit perut. Herba hari ini memberi amaran bahawa meminum komprei adalah idea yang buruk, kerana ia boleh melakukan kerosakan kepada hati dan / atau buah pinggang. Ia tidak diketahui jika permohonan topikal menyebabkan masalah yang sama.

Ketumbar: Benih tumbuhan ini dipanggil ketumbar, tetapi daun dipanggil daun ketumbar. Ia terpaksa dibawa lebih dahulu salsa boleh berperisa dengan herba pedas. Selain daripada tugasnya di dapur, ia digunakan untuk menyelesaikan sakit perut, terutama jika sebab itu makan berlebihan.

Dandelion: Yang hijau segar rumpai ini digunakan dalam salad dan boleh dimasak dengan cara yang sama bayam. Akar adalah bahagian perubatan, dan dianggap diuretik.

Feverfew: Sesiapa yang mempunyai migrain akan tahu mengapa feverfew telah dibawa ke benua Amerika Utara. Ia adalah herba yang paling beralih kepada aduan itu. Daun telah dikunyah mentah sebagai pencegahan dan juga untuk rawatan. Ia boleh menyebabkan kudis di dalam mulut apabila dimakan, dan tidak boleh digunakan jika anda alah kepada aspirin.

Peppermint / Spearmint: Ini artis melarikan diri taman dibawa kerana banyak sebab. Ia digunakan untuk menyegarkan nafas, melegakan sakit perut dan membantu dengan sakit tekak dan batuk. Aroma dan tajam rasa juga boleh meningkatkan tumpuan. Minyak pudina tidak boleh digunakan pada atau sekitar kanak-kanak di bawah dua, kerana ia boleh menyebabkan masalah pernafasan.

Pisang: Terdapat beberapa kekeliruan dengan nama tumbuhan ini, kerana ada pisang seperti tumbuhan dengan nama biasa yang sama. Ini dipanggil plantago dalam bahasa Latin. Benih-benih yang dianggap sebagai julap pukal ... psyllium. Daun digunakan sebagai pembalut dan juga untuk makanan. Ia boleh dimasak seperti dandelion dan bayam.

Ia difahami bahawa orang-orang di pengembaraan epik ini ... menyelesaikan Dunia Baru ... akan mahu sekurang-kurangnya beberapa tumbuhan yang mereka sudah biasa. Mereka membawa makanan dan ubat-ubatan untuk melindungi diri mereka kerana mereka belajar tentang lokasi baru. Kehidupan kita yang lebih kaya untuk itu ... walaupun kita perlu menggali keluar akar dandelion dari kilometer dan taman-taman kami.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar